OPTIMERA DIN TRÄNING

20.04.2018

Ett träningspass med laget pågår ca 90 minuter. Om du vill få ut mer utav den gemensamma träningen, minska riskerna att bli skadad och gå därifrån med bättre självförtroende är det viktigt att du förbereder dig inför och avslutar träningen på rätt sätt. I en intervju med fourfourtwo.com ger James Milner tips på hur han förbereder sig inför träning, hur han avslutar den och vad som är det första han gör efteråt.


"Innan träningen börjar brukar jag köra ett uppvärmningsprogram. Jag gör det ca 15 minuter före träning. Syftet är att få igång benen och värma upp kroppen. Ett uppvärmningsprogram hjälper kroppen att komma igång så att den inte är kall när träningen börjar. Vi genomför långsamma övningar och dynamisk stretchning, tex att sparka upp benet framför oss."


"Ibland stannar jag kvar efter träningen för att träna några avslut. Precis som med matcher har man vissa träningar som går bättre och andra sämre. Att stanna kvar efteråt och sätta några bollar i nätet ger mig en bra känsla. Det ger mig ett större självförtroende som jag kan ta med mig in i nästa match."


"När jag kommer in efter träningen försöker jag få i mig protein omgående. Det hjälper din kropp att återhämta sig. Genom att få i mig det direkt efter träningen så kan kroppen återhämta sig snabbare. När jag gjort det kan jag gå och duscha för att sedan börja förbereda min måltid."


Vad gör du de sista minuterna inför och de första minuterna efter träning? Finns det något du skulle vilja förbättra? Skulle du kunna göra något annorlunda? Tipsen som James Milner ger är förslag på aktiviteter han gör. Fundera över vad du vill förbättra och om hans övningar kan hjälpa dig. Ett bra tips på återhämtningsmål efter träningen är nötter. De innehåller mycket protein och är lätta att ta med sig i en påse.


Vill du lära dig mer och bli en ännu bättre spelare? Gilla 4theplayers på Facebook för nya inlägg varje vecka. 

Källa: https://www.fourfourtwo.com/performance/training/james-milner-how-optimise-your-training